Bolący ząb to poważny problem. Jak szybko dostać się wtedy do dobrego stomatologa? Poznaj pomocne porady!

Do bólu zęba często dochodzi w najmniej oczekiwanych momentach. Zdarza się, że jest on tak duży, że przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu. Wtedy jedynym rozwiązaniem jest jak najszybsze udanie się do gabinetu stomatologicznego. Gdy potrzebny jest dobry dentysta Kraków oferuje możliwość skorzystania z usług w wielu punktach. Gdzie warto się udać?

Dentysta – prywatnie czy na NFZ?

Gdy potrzebna jest szybka pomoc stomatologa, można zdecydować się na udanie się do niego prywatnie lub na NFZ. Co wybrać?

Osoby posiadające ubezpieczenie zdrowotne mogą skorzystać z bezpłatnego pogotowia stomatologicznego, tzw. stomatologicznej pomocy doraźnej na NFZ. Jest ona dostępna całodobowo, także w dni wolne od pracy, w wybranych lokalizacjach.

Niestety, czas oczekiwania na pomoc w pogotowiu stomatologicznym działającym w ramach NFZ może być bardzo długa, a świadczone przez nie usługi nie zawsze w pełni rozwiązują problem. Zdarza się, że stomatolog na pogotowiu wypisuje tylko silniejszy lek przeciwbólowy i każde udać się do gabinetu w innym terminie.

Właśnie dlatego wielu pacjentów, u których pojawia się nieznośny ból zęba, woli zdecydować się na skorzystanie z prywatnych usług. Obecnie wiele prywatnych gabinetów prowadzi dyżury stomatologiczne, gdzie można skorzystać z pomocy 24 godziny na dobę w pełnym zakresie.

Jak wybrać dobrego dentystę?

Jeżeli poszukiwany jest dobry dentysta Kraków to miasto, gdzie funkcjonuje wiele gabinetów. Jak rozpoznać, w którym usługi świadczone są na najwyższym poziomie?

Obecnie wyszukanie dentysty jest znacznie prostsze niż kiedyś. W internecie można natychmiast znaleźć strony internetowe gabinetów i klinik stomatologicznych, a wraz z nimi opinie na ich temat. To właśnie one są bardzo pomocne podczas wyboru odpowiedniego lekarza.

Wybierając dobrego dentystę w Krakowie, warto zwrócić uwagę na:

• Zakres usług stomatologicznych świadczonych w gabinecie,
  • Dostępne w gabinecie zaplecze diagnostyczne – RTG,
  • Godziny otwarcia gabinetu,
  • Możliwość skorzystania z usług pogotowia stomatologicznego 24 godziny na dobę,
  • Opinie na temat gabinetu, które można znaleźć online.

Renomowany gabinet stomatologiczny będzie mógł kompleksowo zadbać o komfort i efekty leczenia. Dentysta może wykonać wtedy dokładną diagnostykę, wskazać na przyczyny bólu, a następnie od razu rozpocząć leczenie z wykorzystaniem nowoczesnego zaplecza i materiałów.

Warto wskazać, że obecnie wiele problemów stomatologicznych można rozwiązać w ciągu jednej wizyty w gabinecie – nawet jeżeli konieczne jest leczenie kanałowe.

Jak zmniejszyć ból zęba w domu?

Gdy do wizyty w gabinecie stomatologicznym pozostało jeszcze trochę czasu, warto poznać metody, z którymi można zniwelować dolegliwości bólowe w domu. Co na bolący ząb działa najskuteczniej?

Metody leczenia bólu zęba w domu:

• Tabletki przeciwbólowe – można zastosować popularne środki jak paracetamol, ibuprofen. Silniejsze działanie wykazuje kodeina.
  • Goździki i olejek goździkowy – żucie goździków i smarowanie bolącego miejsca olejkiem goździkowym pozwala na zniwelowanie dokuczliwego bólu.
  • Lód – okłady z lodu przykładane do bolącego miejsca redukują dolegliwości, ponieważ obkurczają naczynia krwionośne.
  • Płukanka z soli – dzięki niej można zdezynfekować tkanki i zredukować nieprzyjemny ból.